Vennesla historielag på Radio Loland

10.mars 2021, var Kåre Lie og Øyvind Bakken i radiostudio på Radio Loland for å fortelle litt om historielaget, men mest om nettsiden og sidens innhold. For at dere skal slippe kun lyd er det lagt til en del bilder som viser et lite tverrsnitt over det som finnes. For å få info om bildene må du gå inn på nettsiden til historielaget. https://www.venneslahistorielag.org/ Der finner dere bilder, lesestoff, filmer og mye mere. Takk til alle dom har gitt oss bilder, uten dere ingen nettside.

Datering: 2021

Fotograf: Øyvind Bakken

Osmund Faremo besøker historielaget.
Osmund Faremo besøker historielaget.

Osmund Faremo besøkte Vennesla historielag på årsmøtet 2.mars i 1988. Faremo satt i tysk fangenskap under krigen og det forteller han om her.

Vennesla ungdomsskole 40 års jubileum 2005
Vennesla ungdomsskole 40 års jubileum 2005

Arne Krogstad har filmet og satt sammen disse minnene til Vennesla ungdomsskoles feiring av 40 års jubileum i 2005.

Venneslafilm,musikklivet i Vennesla Del 1
Venneslafilm,musikklivet i Vennesla Del 1

En ny film i samlingen av bygdefilmer som Olav Strandberg samlet inn klipp til og satte sammen for å fortelle bygdas historie. Og nå er det musikklivet det handler om.