Vennesla historielag på Radio Loland

10.mars 2021, var Kåre Lie og Øyvind Bakken i radiostudio på Radio Loland for å fortelle litt om historielaget, men mest om nettsiden og sidens innhold. For at dere skal slippe kun lyd er det lagt til en del bilder som viser et lite tverrsnitt over det som finnes. For å få info om bildene må du gå inn på nettsiden til historielaget. https://www.venneslahistorielag.org/ Der finner dere bilder, lesestoff, filmer og mye mere. Takk til alle dom har gitt oss bilder, uten dere ingen nettside.

Datering: 2021

Fotograf: Øyvind Bakken

Se også...
Bjarne Nordhagen besøker Vennesla historielag
Bjarne Nordhagen besøker Vennesla historielag

9.mars 2017 gjestet Bjarne Nordhagen Vennesla Historielag med kåseri om Hva som er typisk for en venndøl??

Mi kjæme heim
Mi kjæme heim

Sangen og videoen ble laget til Venneslas 150 årsjubileum

Nils Martinius Justvik i historielaget mars 2023.
Se denne filmen ›
Nils Martinius Justvik i historielaget mars 2023.

Nils Martinius Justvik besøkte Vennesla historielag 30. mars 2023 med tema Fra synd til Guds gave. Konflikten mellom idrett og kristendom med særlig vekt på tida etter 2.verdenskrig. Et interessant tema med en ypperlig forteller. Applausen forsvant under redigeringen, men den var heftig og begeistret.