Vennesla historielag på Radio Loland

10.mars 2021, var Kåre Lie og Øyvind Bakken i radiostudio på Radio Loland for å fortelle litt om historielaget, men mest om nettsiden og sidens innhold. For at dere skal slippe kun lyd er det lagt til en del bilder som viser et lite tverrsnitt over det som finnes. For å få info om bildene må du gå inn på nettsiden til historielaget. https://www.venneslahistorielag.org/ Der finner dere bilder, lesestoff, filmer og mye mere. Takk til alle dom har gitt oss bilder, uten dere ingen nettside.

Datering: 2021

Fotograf: Øyvind Bakken

Venneslafilm Del 1 80 tallet
Venneslafilm Del 1 80 tallet

Her er del 1 fra 1980 tallet av Olav Strandbergs store serie av bygdefilmer som vi har fått lov å dele

STORFOLKET UNDER VIGELANDSFOSSEN
STORFOLKET UNDER VIGELANDSFOSSEN

STORFOLKET under Vigelandsfossen ble framført på Vigeland hovedgård i 1992, 1993 og 1994. Forfattere av stykket var Kai Erland og Oddvar Sørli. Instruktør 1992, 1993 Øyvind Hakestad. 1994 Alex Scherph. Filmet og redigert av Arne Krogstad.

Borgny Salvesen.
Borgny Salvesen.

Borgny Salvesen ble i 2015 nominert til Sørlandets litteraturpris og blir her intervjuet i den forbindelse