21.januar 1987 var Sylvi Egelandsaa og Arne Krogstad på besøk hos Marta Einstabland for en prat, og her har dere den.
Datering: 1987
Fotograf: Arne Krogstad
Sangen og videoen ble laget til Venneslas 150 årsjubileum
Vennesla har hatt mange dyktige musikere, og mange har holdt på i flere 10år og er fortsatt aktive. Så da er det flott å kunne ta en tur tilbake til gamle Løa en gang på 90 tallet, nærmere bestemt 1998. Fra venstre på gitar Rolf Holmquist Arntzen, Trombone Steinar Robstad, trommer Kai Gunnufsen, trompet Roald Olsen, bass Ole Louis Lilløy, og solist Bente Worren Larsen.
Her forteller Gudmund Sagen i et lydopptak om prosessen rundt bygdas nye kirke som sto klar i 2022. Gudmund sto på sammen med mange andre frivillige for å få til dette etter mange års jobbing. Den gamle kirka fra 1830 hadde vært omtalt som for liten i generasjoner, og ønske om en arbeidskirke som kunne huse aktiviteter av mange slag hadde stått på ønskelista over lang, lang tid, og endelig. Her er historien.