Venneslafilmen fra 1951.

Olav Strandberg har gjort et uvurderlig arbeid med innsamling og digitalisering av lokalt filmstoff. Og vi har vært så heldige å få lov å dele denne filmskatten med dere, og vil i året som kommer (2021) dele VENNESLAFILMER på nettstedet vårt, men kommer her med en smakebit. Dette er den første filmen som ble produsert i 1951, og er digitalisert fra 16mm film. Når nye filmer kommer vil de bli samlet i en egen kategori i filmarkivet hvor Olav’s enorme arbeid vil bli samlet - og prissatt.

Datering: 1950-tallet

Fotograf: Olav Strandbergs filmsamling

Torbjørn, Helga og Georg Viksnes forteller.
Torbjørn, Helga og Georg Viksnes forteller.

Torbjørn, Helga og Georg Viksnes forteller i samtale med Arne Krogstad 1987.

Nils Martinius Justvik i historielaget mars 2023.
Nils Martinius Justvik i historielaget mars 2023.

Nils Martinius Justvik besøkte Vennesla historielag 30. mars 2023 med tema Fra synd til Guds gave. Konflikten mellom idrett og kristendom med særlig vekt på tida etter 2.verdenskrig. Et interessant tema med en ypperlig forteller. Applausen forsvant under redigeringen, men den var heftig og begeistret.

Bjørn Robstad, Dette er mitt liv, 31.3.2022
Bjørn Robstad, Dette er mitt liv, 31.3.2022

Siste torsdagen i mars 2022 var det fullt hus på VENNESLASTUA. Bjørn Robstad var hovedgjest med Dette er mitt liv. Et fantastisk møte med en person som har betydd utrolig mye for så mange, og har en stor plass i bygdas nære historie.