Torbjørn, Helga og Georg Viksnes forteller i samtale med Arne Krogstad 1987.
Datering: 1987
Fotograf: Arne Krogstad
Vennesla kulturhus - nytt bibliotek åpnet 29.oktober 2011, mens filmen er fra den store kulturkvelden 4.november samme året.
Kåre Djupesland, tannlege i bygda gjennom flere tiår forteller litt om sin virksomhet. Kåre har også stått for oppbygging av et tannlegekontor fra 50 tallet i en utstilling for Vennesla historielag på Vennesla skolemuseum, og tar oss med på «opplæring» Filmet i 2020. Dessverre en del støy fra trafikken på utsiden.
Roald Omdal og Vidar Abrahamsen fra strandstigruppa avduker historisk skilt ved Aurabekkens utløp. Vennesla Tidenes utsending tilstede ved avdukingen