Ei bu til Jørdis

Jørdis Hodnemyr ble 13.12.2022 hedret ved å få sitt navn på en julebod i Julegada i Vennesla. Det kom en bred omtale av alt hun har bidradd med gjennom mange tiår. Vi i historielaget hadde foreslått Jørdis med begrunnelse av at hun har vært med siden starten i 1983, flere år i styret og også leder av laget. I 20 år har hun pratet til alle bygdas 3.klasser i programmet fra Ull til klær som vi har filmet tidligere og også ligger i filmarkivet. Vi er stolte av å ha Jørdis med på laget, og legger ut film fra utnevnelsen.

Datering: 2022

Fotograf: Øyvind Bakken

Mi kjæme heim
Mi kjæme heim

Sangen og videoen ble laget til Venneslas 150 årsjubileum

Venneslafilm, musikklivet i Vennesla Del 2
Venneslafilm, musikklivet i Vennesla Del 2

Og her følger del 2 om musikklivet i Vennesla. Olav Strandbergs arbeid med å samle filmklipp til glede for bygdefolk. FILMEN HAKKER LITT I STARTEN, MEN DET GÅR OVER.

Hunsfos Fabrikker 100 år 1986 Del 1
Hunsfos Fabrikker 100 år 1986 Del 1

I 1986, ble det arrangert en festkveld av Vennesla historielag for å feire at Hunsfos Fabrikker kunne feire 100 år. Dette er Del 1